צמצום עילת הסבירות אושר בוועדת החוקה; מהומה בהצבעה

    איתי גדסי No Comments on צמצום עילת הסבירות אושר בוועדת החוקה; מהומה בהצבעה

    ועדת החוקה אישרה לקריאות שניה ושלישית את צמצום עילת הסבירות. מהומה בעת ההצבעה כשחברי האופוזיציה פרצו בצעקות וח"כ גלעד קריב נופף בתמונות בית הדין הבין-לאומי בהאג והאשים את היו"ר ח"כ רוטמן בהפקרת חייל צה"ל

    צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
    21:31
    01.05.24
    אבי בלום No Comments on איש מירון: "למה לא העמידו מיגוניות בהר?"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוקה אישרה הלילה (בין רביעי לחמישי) לקריאות שנייה ושלישית את הצ"ח יסוד: השפיטה- עילת הסבירות. 9 ח"כים תמכו ו-7 התנגדו.

    במהלך ההצבעות דחתה הוועדה יותר מעשרים ושבעה אלף הסתייגויות שהוגשו נגד החוק. כאשר הצעת החוק צפויה לעלות לכנסת בשבוע הבא.

    זמן קצר לפני ההצבעה הסופית על החוק פרצה מהומה בוועדה, כשהיועצים הפרלמנטריים של חברי הכנסת מרב מיכאלי, נעמה לזימי וגלעד קריב ממפלגת העבודה החלו לצעוק על חברי הקואליציה. אנשי משמר הכנסת שהבחינו במתרחש הוציאו אותם במהירות מהמקום. יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה הגיב לאירוע והנחה את קצין הכנסת להרחיק את היועצים שהתפרצו לוועדה ממשכן הכנסת עד לסוף כנס הקיץ.

    יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי בני גנץ קרא אמש לראש הממשלה לחזור באופן מיידי לדיונים בבית הנשיא ולעצור את חקיקת עילת הסבירות. מהליכוד נמסר בתגובה: "במקום תרגילי סרק, גנץ חייב לדרוש מחבריו לאופוזיציה להתייצב באופן נחרץ נגד הסרבנות שמסכנת את הביטחון של כל אזרחי ישראל".

    חברי האופוזיציה נימקו את בקשת הרביזיה:

    ח"כ יוליה מלינובסקי: "מה שכרגע נמצא על השולחן הוא חוק גרוע הפוגע בזכויות היסוד של אזרחי ישראל ועלול לפגוע גם בביטחונם. עוד לא מאוחר לפתוח את הנוסח ברביזיה כי מה שבנוסח כרגע מנטרל את מערכת המשפט לגמרי ולא נותן לאזרחי ישראל שום כלי להתמודד עם בריונות הפוליטיקאים".

    ח"כ יואב סגלוביץ': "תיקון חוק יסוד זה דבר רציני וההליך לא היה רציני. חלק מהאנשים לא מבינים על מה מדובר. אני שב ואומר ששימוש בכוח מביא לעוד יותר כוח".

    ח"כ זאב אלקין: "התאריך הזה בלוח העברי יהיה יום עצוב דווקא למי שמאמין בצורך ברפורמה משפטית כי אתם קוברים להרבה שנים את הסיכוי לרפורמה נכונה ואמיתית להרבה שנים". הוא הודה לעובדי הוועדה והייעוץ המשפטי והקדיש תודה מיוחדת ליועמ"שית הכנסת על אף שלדבריו לא תמיד שבע נחת מהחלטותיה. היו"ר ח"כ רוטמן הצטרף לתודות.

    לפי הנוסח המוצע שאושר, לסעיף 15 לחוק יסוד: השפיטה- "אחרי סעיף קטן (ד) יבוא: "(ד1) על אף האמור בחוק-יסוד זה, מי שבידו סמכות שפיטה על פי דין, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא ידון בעניין סבירות ההחלטה של הממשלה, של ראש הממשלה או של שר אחר ולא ייתן צו בעניין כאמור; בסעיף זה: "החלטה" –כל החלטה, לרבות בענייני מינויים או החלטה להימנע מהפעלת כל סמכות".

    מהנוסח נמחקו המילים: "וכן של נבחר ציבור אחר כפי שייקבע בחוק".



    0 תגובות